Monday 5 November 2012

نظام ولایت فقیه بارها با آمریکا مذاکره مستقیم داشته است


   نظام ولایت فقیه بارها با آمریکا مذاکره مستقیم داشته است


افشاگری مهم رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در باره مذاکرات مهم پشت پرده میان نمایندگان رژیم و آمریکا در طول سالهای گذشته
usa-iran
علاء الدین بروجردی رییس به اصطلاح" کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس" که در سال گذشته به دلیل شرکت در اختلاس سه میلیارددلاری همراه با پسرش بازداشت و زندانی شده بود ولی به علت تملق و چاپلوسی بسیار زیاد بعدا دوباره به عنوان نماینده دوره جدید مجلس در سمت خود ابقاء شد!!  در غرفه تابناک در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به سه پرسش خبرنگارها جواب داد. پرسشهای طرح شده راجع به وضعیت وخیم بشار اسد و نظام فروپاشیده سوریه، وضعیت وخیم جدال باندهای حکومتی و سران قوای ثلاثه نظام ولایت فقیه در ایران و بالاخره رابطه میان ایران و آمریکا بود. خبرنگاران از علاء الدین بروجردی پرسیدند بالاخره آیا نظام ولایت فقیه با آمریکا مذاکره مستقیم و تماس دارد یا ندارد؟ نقش علی اکبر ولایتی این میان چیست؟ ... و علاء الدین بروجردی در پاسخ به صراحت اظهار داشت که خط کلی نظام، مرزبندی سرخ با آمریکا است اما این مرزبندی استثنائهایی هم دارد که بر اساس نظر رهبر نظام ولایت فقیه تعیین میشود و براین اصل تاکنون حداقل سه دوره مذاکره مستقیم بر سر مسائل عراق بین نمایندگان ولی فقیه و آمریکا انجام شده است
علاء الدین بروجردی به پرسشها ی خبرنگاران در غرفه "تابناک" به صورت زیر جواب داد:
تماس و مذاکره با آمریکا آیا صحت دارد یا ندارد؟
رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رهبر انقلاب بارها در مورد مذاکره با امریکا تذکراتی داده اند و مواضع خود را به طور شفاف اعلام کرده اند. به تازگی شایعاتی در مورد سفر آقای ولایتی با امریکا شنیده می شود و تکذیبیه هایی که آنچنان هم قاطعیت نداشته است؟ گفت:
بدون تردید خط قرمر سیاست خارجی ما در مورد مذاکره با امریکا به قوت خود باقی است. قاعده این است، اما استثناهایی وجود دارد. همانگونه که در مورد عراق زمانی بر این قاعده استثنا زدیم و امریکا را از برج عاج پایین آوردیم. در آن زمان امریکایی ها درخواست مذاکره کردند و ما هم گفتیم که باید کتباً درخواست کنند و سفیر سوییس نیز یادداشت رسمی آنها را به وزارت خارجه داد و از ایران به طور رسمی درخواست کردند که برای حل مشکل عراق مذاکره مستقیم داشته باشیم و ما نیز گفتیم که بررسی خواهیم کرد و سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را جاری و ساری کردیم.  طالبانی، رئیس جمهور عراق، مالکی، نخست وزیر و زیباری، وزیر خارجه عراق نیز درخواست کردند که این کار انجام شود. ما نیز از موضع اقتدار سه دور مذاکره مستقیم با امریکا در مورد بحران عراق انجام دادیم، اما امریکا باز هم  علیه ما تحریم ها و اقداماتی انجام می دهد و موضعی خصمانه با ما دارد و باز هم درخواست مذاکره دارد. این موضع گرگ و میش است. این قابل قبول نیست. نباید از خط قرمز نظام عبور کنیم. تشخیص استثنا نیز با رهبر انقلاب است و لاغیر.
این خبر، خبری سیاسی، انتخاباتی و تبلیغاتی است. آیا حضور آقای ولایتی در امریکا چیزی غیر از یک بمب خبری است؟ آیا ممکن است وی به امریکا برود و کسی خبر دار نشود؟ شخصی در جایگاه مشاورت عالی رهبری در امور بین الملل و وزیر خارجه 16 ساله نظام پای خود را از کشور بیرون بگذارد و خبرش در جهان نپیچد؟! این موضوع نیاز به تکذیب ندارد. با توجه به اینکه مهمترین محور تبلیغاتی امریکا، که در مناظرات انتخاباتی شان نیز به وضوح مشخص بود، موضوع ایران است و برای اینکه بر افکار عمومی تاثیر بگذارند و بتوانند این را اعلام کنند که توانسته اند ایران را به پای میز مذاکره بکشانند، این خبر را ساخته اند.
اختلاف در سطوح بالای کادرهای مدیریت نظام رهبر انقلاب بارها فرموده اند که مسئولین اختلافات خود را به سطح جامعه نکشند و حتی راهکار تدوین کردند و شورای حل اختلاف تعیین کردند. بعد از اینها نباید این اتفاقات می افتاد و  راه جبران این کاستی ها عکس العمل سریع روسای قوا بود که به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند که اقدام بسیار ارزشمندی بود و انتظار افکار عمومی هم همین بود تا  این راهبرد بسیار مهم نظام به انسجام داخلی کمک کند.
امروز در برابر ما لشکر آرایی بسیار گسترده ای صورت گرفته است و دشمنان در  جبهه جنگ اقتصادی، سایبری، ‌اطلاعاتی، روانی و جبهه های متعدد با امکانات گسترده علیه نظام اقدام می کنند و در چنین شرایطی ایجاد اختلاف در داخل کشور، ظلم به نظام و خون شهدا و ارزش‌های نظام است.
وجود اختلاف طبیعی است، اما باید دوستانه و برادرانه  اختلافات را حل کرد. نباید به دست خود شرایطی را به وجود آوریم که دشمنان سوء استفاده کنند. این هشدار بسیار به هنگام بود و جزو شئونات رهبری است که با این صراحت روسای قوا را مورد خطاب قرار دهند و گلایه کنند. آنچه مهم است لبیک به این درخواست است، چه از طرف روسای قوا و چه از سوی آحاد مردم. رهبر انقلاب اجازه نخواهد داد که دشمنان از شرایط کشور سوءاستفاده کنند و اختلافات بهانه ای برای سوء استفاده باشد.

سیاست رسمی نظام حاکم بر ایران در قبال سوریه چه نتیجی به بار آورده است؟
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر این که  شما اخیراً سفری به سوریه داشته و مذاکراتی با رئیس جمهور و سایر مقامات این کشور داشتید. چرا دولت و وزیر خارجه کشورمان آنگونه که باید صحبتی در مورد سوریه نکرده و موضعی اتخاذ نکرده اند؟ آینده بحران سوریه را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: این ایرادی است که هم در صحن مجلس و هم در کمیسیون امنیت ملی با آقای صالحی مطرح کرده ایم. وی پس از اجلاس سه جانبه قاهره به سوریه سفر کرد و این طلسم شکسته شد، ولی دولت متناسب با سیاست های نظام و نظرات رهبر انقلاب در مورد بحران سوریه فعالیت نکرده  و باید بیش از این فعال باشد. وی افزود: سوریه خط مقدم جبهه مقاومت است و نباید اجازه دهیم سیاست های امریکا بتواند در منطقه فائق شود. پس از گذشت 20 ماه از بحران سوریه، ‌دولت این کشور و متحدان آن پیروز صحنه بوده اند و عملا آمریکا و هم پیمانانش شکست خورده اند و به همین دلیل به دنبال راه حل سیاسی هستند

No comments:

Post a Comment