Friday 9 November 2012

پایگاه هوایی "افتریس" درحومه دمشق به دست ارتش آزاد سقوط کرد

پایگاه هوایی "افتریس" درحومه دمشق به دست ارتش آزاد سقوط کرد


ارتش آزاد سوریه روز جمعه 9-11-2012 اعلام کرد دومین پایگاه استراتژیک نیروی هوایی ارتش اسد در منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق را به کنترل خود در آورده است.
syria-27
به گزارش تلویزیون العربیه به نقل از مرکز اطلاع رسانی سوریه وابسته به مخالفان بشار اسد این پایگاه هوایی که به لشکر دفاعی نیروی هوایی "الافتریس" معروف است دومین پایگاه مهم و استراتژیک نیروی هوایی ارتش سوریه به شمار می رود. 
براساس این گزارش عملیات موفق آزاد سازی این پایگاه توسط دو لشکر "عبدالله بن سلام" و "عیسی بن مریم" وابسته به ارتش آزاد سوریه انجام گرفت.به گزارش مرکز اطلاع رسانی سوریه اغلب عناصر وابسته به بشار اسد که از این پایگاه حراست می کردند به دست نیروهای ارتش آزاد کشته شدند و تمام اسلحه ذخیره این پایگاه توسط ارتش آزاد سوریه به غنیمت در آمد. 
به گفته شاهدان عینی پس از این عملیات ارتش اسد با بستن راه های ورودی به دمشق به وسیله اسلحه سنگین توپخانه و تانک مناطق کوی التضامن، غوطه شرقی، کوی الوان، کفرسوسه، حجر الاسود، القدم، بلدات يبرود و السيدة زينب را گلوله باران کرد. همچنین جنگنده های اسد شب گذشته و بامداد امروز شهرهای کفر بطنا، حرستا، دوما، عربین و غوطه الشرقی را بمباران کردند. که بنا به اظهار  دیدبان حقوق بشر سوریه  در 24 ساعت گذشته بیش از 123 تن از مخالفان سوری به دست نیروهای اسد کشته شدند. 
بریتانیا روز گذشته اعلام کرد تصمیم دارد که مخالفان سوری را مسلح کند
تصمیم بریتانیا برای مسلح کردن مخالفان سوری پس از آن گرفته شد که بشار اسد رئیس جمهور سوریه به پیشنهاد دیوید کامرون برای یافتن راه حل مسالمت آمیز برای کناره گیری از قدرت موافقت نکرد.بشار اسد در واکنش به پیشنهاد بریتانیا و برخی کشورهای منطقه در مصاحبه گفته است که تا آخرین نفس در سوریه باقی خواهد ماند و در این کشور نیز خواهد مرد. بریتانیا پیشتر اعلام کرد خواهان گفت و گو با مخالفان مسلح سوری است اما در عین حال ای تاکید کرده بود که خواهان مسلح کردن آنها پیش از گفت و گو با دمشق نیست

No comments:

Post a Comment